تحصیلات در مقطع دبیرستان

شروع تحصیلات در مقطع دبیرستان در کشور انگلستان از این دوره شروع می شود. این دوره در گذشته به اسم Ordinary Levels / O – Levels مشهور بوده است. اما امروزه این دوره به GCSE تغییر نام داده است. حداقل سن دانش آموز برای شروع دوره GCSE چهارده سال تمام و حداکثر هفده سال می باشد. مدت زمان طول دوره GCSE، دو سال می باشد.
دانش آموزانی که از ایران برای ادامه_تحصیل به انگلستان می روند اگر دارای مدرک سوم راهنمایی باشند می بایست این دوره 2 ساله را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند. دانش آموزانی که سال اول دبیرستان را در ایران گذرانده باشند. مدرک سال اول دبیرستان آنها مطابق سال اول دوره GCSE پذیرفته می شود و این دانش آموزان می توانند از سال دوم GCSE ادامه تحصیل دهند.
دانش آموزانی که سال دوم دبیرستان را در ایران گذرانده اند ابتدا توسط کالج تعیین سطح می شوند. اگر سطح علمی آنها به حدی بود که بتوانند دوره A Levels را شروع نمایند که دوره GCSE را نمی خوانند اما اگر سطح علمی آنها ضعیف تر از آن ارزیابی شد که بتوانند دوره A Levels را شروع نمایند باید یک دوره یک ساله GCSE را بگذرانند.
نمره دوره GCSE به صورت 80% نمرات امتحانات نهایی که به صورت سراسری در انگلستان برگزار می شود و 20% فعالیت های کلاسی دانش آموز محاسبه می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دوره GCSE و شرایط دیگر ورود به دوره لطفا با مشاورین موسسه_علم_گستر_کاوه تماس بگیرید

 

تحصیلات در مقطع دبیرستان










دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود