University of Bristol


about 5 سال ago



این دانشگاه در سال ۱۸۷۶ تاسیس شده و امتیاز سلطنتی خود را در سال ۱۹۰۹ دریافت کرده است، دانشگاه بریستول، از اعتبار و شهرت طولانی مدتی برخوردار بوده و بدون شک در میان پیشتازان درعرصه تحصیلات عالیه در بریتانیا می باشد.

این دانشگاه سالیان متمادی است که در میان ۴۰ دانشگاه برتر دنیا و در میان ۱۰ دانشگاه برتر بریتانیا رتبه بندی شده است.شایان ذکر است موسسه علم گستر کاوه مفتخر است نماینده انحصاری برترین دانشگاه خارجی که در ایران نمایندگی دارد باشد.

 

با ۱۷۰۰۰ دانشجو از بیشتر از ۱۰۰ کشور به همراه بیشتر از ۵۵۰۰ پرسنل، دانشگاه بریستول دانشگاهی با ابعاد معمولی اما مؤسسه ای پرطراوت و فعال است. با توجه به تعداد درخواست نامه در دوره لیسانس، بریستول مطمئنناً معروف ترین دانشگاه در سطح کشور انگلستان است. دانشگاه در قلب شهرنسبتا کوچک بریستول قرار گرفته، اما نقش مهم در عرصه جهانی و حضوری پررنگ در زمینه های اقتصادی، زندگی اجتماعی و فرهنگی در جنوب غربی انگلستان است.در تحقیقات آماری اخیر، بیش از ۶۱% از کارهای تحقیقاتی که در ۴۸ زمینه مختلف ارائه شده جوایزی را به خود اختصاص داده اند، که تعدادی از تحقیقات فوق با درجات ۴ ستاره که به عنوان World Leading وما بقی ۳ ستاره که به عنوان Internationally Excellent ارزیابی شده اند. QAA ازدانشگاه به عنوان دانشگاهی با معدل "عالی" در کیفیت  آموزشی تقدیر به عمل آورده است. به عنوان نشانه برتری، دانشگاه بریستول عضو اصلی Russell Group ، دانشگاههای متمرکز برروی تحقیقات در بریتانیا و عضو شبکه دانشگاههای جهانیWUN شناخته می شود.

دوره ها :

دانشگاه بریستول مجموعه ای وسیع از مقاطع تحصیلی را در دوره های لیسانس، فوق لیسانس و PHD ارائه می دهد دارای ۶ گروه شامل – هنر، مهندسی، دامپزشکی، پزشکی و دندان پزشکی، علوم پایه و علوم اجتماعی و حقوق می باشد، دانشگاه شامل ۴۵ دپارتمان ، ۱۵ مرکز تحقیقاتی و ۱۲ دانشکده است .

- دانشکده هنر

- دانشکده انسان شناسی

- دانشکده زبان های مدرن

- دانشکده علوم پزشکی

- دانشکده بیولوژی

- دانشکده شیمی

- دانشکده علوم جغرافیایی

- دانشکده مطالعات سیاسی

- دانشکده مطالعات سلامت

- دانشکده اقتصاد، مالی و مدیریت

- دانشکده حقوق

 

 

امکانات:

دانشگاه امکان اسکان در خوابگاه را برای ورودی های جدید، اعم ازدانشجویان دوره لیسانس و فوق لیسانس، دانشجویان تمام وقت بین المللی که پذیرش آنها قبل از موعد موقرر انجام گرفته باشد را ضمانت می کند. ساختمان خوابگاه، اتاق های مطالعه شخصی را با امتیاز اتصال به اینترنت عرضه می کند. بعضی اتاقها حتی En-Suite Bathrooms (سرویس بهداشتی و حمام داخل اتاق) هم ارائه می دهند. تمام وسایل راحتی در محوطه دانشگاه قرار دارند. کتابخانه دانشگاه بیش از ۱۰۰۰۰۰۰ کتاب را در خود جای می دهد و بیش از ۶۰۰۰ گاهنامه را تقبل می کند; همچنین، بسیاری از بخش ها کتابخانه های تخصصی دارند. تمام دانشجویان دسترسی رایگان به اینترنت را دارند که قابل دسترس در دانشکده ها، ساختمان خوابگاه، اتحادیه دانشجویان و یا در مرکز ۲۴ ساعته کامپیوتر می باشد. اتحادیه دانشجویان نقش بسیار مهمی را در دانشگاه بازی می کند، همچون فراهم کردن امکانات برای بیش از ۱۸۰ انجمن و ۵۶ باشگاه ورزشی. مرکز جدید ورزش و سلامت بخشی از یک شبکه امکانات ورزشی در دانشگاه بریستول است که محدوده ای از فعالیت ها را برای تمام دوره های ورزشی ارائه می دهد.

شهر بریستول : 

دانشگاه بخش جدایی ناپذیری از بریستول، شهر زیبای بندری با پیشینه تاریخی ۱۰۰۰ ساله است. با جمعیتی بیش از ۵۰۰۰۰۰ نفر، بریستول بزرگترین شهر جنوب غربی انگلستان و مرکز تجارت، فرهنگ و آموزش در منطقه است. این شهر، شهری با فرهنگ های متفاوت و مجموعه ای از کافه ها و رستوران ها، جشنواره ها و کارناوال ها، معماری و فضای سبز، تجارت و تکنولوژی جدید، تأتر و موزه ها، هنرمندان و انیماتورها، موسیقی و فیلم می باشد. این شهر رسماً توسط دولت به عنوان مرکز فرهنگ برگزیده شده است و اخیراً به عنوان شهر اروپایی سال به وسیله آکادمی شهرنشینی انتخاب و تقدیر شده است. با موسسه علم گستر کاوه نماینده انحصاری بریستول در ایران  تماس بگیرید.

 

موقعیت جغرافیایی

دانشگاه بریستول در قلب شهر قرار گرفته و اکثریت ساختمان های آن فقط در چند متری از یکدیگر فاصله دارند.امکانات مدرن شهر با یک شبکه بزرگ حمل و نقل عمومی ارتباط  و فرودگاه بین المللی بریستول  دسترسی به دیگر نقلط کشور را آسان میکند.فاصله شهر بریستول تا لندن با قطار ۹۰ دقیقه است.

فارغ التحصیلان این دانشگاه:

    Alastair Stewart OBE (خبرنگار تلویزیون)
    Susanna Reid  (خبرنگار بی بی سی)
    Simon Pegg (بازیگر و کمدین)
    Josh Lewsey (بازیکن راگبی )
    Tom Avery (جستجوگر قطبی)
    James Blunt (نوازنده)
    Michael Winterbottom (فیلمساز)
    Chris Morris (کمدین)

 

 

لینک : http://www.bristol.ac.uk/

 

 







دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود