university of bradford

دانشگاه برادفورد (University of Bradford)  که در پنجاهمین سالروز تأسیسش پنجاه کمک‌هزینه تحصیلی به دانشجویان خود اهدا کرد. این دانشگاه به‌عنوان یکی از متنوع‌ترین دانشگاه‌های تأسیس‌شده پیش از سال ۱۹۹۲ به شمار می‌رود، به‌طوری‌که پنجاه و هشت درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه از میان چهار طبقه اجتماعی‌اقتصادی ضعیف و نیازمند جامعه پذیرش شده‌اند.

پروفسور برایان کانتور Brian Cantor که از سال ۲۰۱۳ از دانشگاه یورک به این منتقل شده‌است، به‌عنوان معاون رئیس دانشگاه مدعی است که دانشگاه برادفورد به لحاظ آموزشی و پژوهشی به‌ویژه در رشته‌های مهندسی، علوم زیستی، علوم سلامت‌محور، کسب‌وکار، مطالعات بین‌الملل و علوم سیاسی جایگاه درخشانی دارد. وی با تکیه بر نیروهایی که در کار ارتقا و بهسازی این دانشگاه هستند، امیدوار است که دانشگاه برادفورد که در ده سال اخیر نزولی سی رتبه‌ای را در جدول اتحادیه دانشگاه‌ها تجربه کرده‌، وضعیت خود را بهبود بخشد. این دانشگاه اکنون در رده‌های میان هفتاد و هشتاد جدول قرار دارد. تغییرات اندکی که در رده‌بندی‌های امسال به چشم می‌خورد، باعث شده که بهبودهایی که در شش مورد از شاخص‌های ارزیابی حاصل‌شده به‌ویژه در شاخص دورنمای شغلی فارغ‌التحصیلان، نادیده گرفته شوند. اما امتیازات پایین دو شاخص کیفیت آموزش و تجارب دانشجویی در ارزیابی ملی دانشجویی این دانشگاه، این نتایج را تحت تأثیر قرار داده‌اند. دانشگاه برادفورد اکنون از لحاظ کیفیت آموزشی در شمار بیست دانشگاه انتهای جدول قرار دارد.

دانشگاه برادفورد به‌عنوان یکی از پیشگامان اجرای سیاست‌های مربوط به محیط سبز و به‌خاطر معماری، تکنولوژی‌های نوین و دیگر نوآوری‌های زیستی، به‌عنوان سبزترین دانشگاه انگلستان و یکی از هشت دانشگاه برتر دنیا در سال ۲۰۱۶ شناخته شده‌است.

این دانشگاه اکنون برنامه‌ای صد و بیست میلیون پوندی جهت ارتقای دانشگاه را در دستور کار دارد. ساختمان Bright که دانشگاه را به کسب‌وکارهای محلی متصل می‌کند، در میان مؤسسات آموزش عالی دارای بالاترین جایگاه زیست‌محیطی است. تمام این ساختمان از مصالح طبیعی و یا بازیافت‌شده ساخته شده‌است. ساختمان سبز The Green با هزار اتاق، نشان روشنی بر اجرای درست برنامه‌های زیست‌محیطی در این دانشگاه است، برنامه‌هایی مانند ecoversity که به استانداردهای مناسب این امر حتی در برنامه‌های تحصیلی نیز می‌پردازد. با کاهش تولید سی و پنج درصدی دی‌اکسیدکربن، که منجر به صرفه‌جویی هفت میلیون پوندی شده‌است، این دانشگاه در شمار شش دانشگاه برتر دنیا به لحاظ کاهش تولید دی‌اکسیدکربن قرار گرفته‌است. برنامه جامعی که بودجه‌ای دویست و شصت میلیون پوندی را به خود اختصاص داده‌است، امکانات نوین و ارتقایافته آموزشی و بهسازی کتابخانه را برای دانشگاه به ارمغان آورده‌است. بهره‌گیری از سیستم‌های طبیعی تهویه و نیز عایق‌کاری فضاها، توجه یکی از جوایز Green Gown را به این ساختمان جلب کرده‌است. از دیگر طرح‌های توسعه امکانات این دانشگاه می‌توان به احداث یک آزمایشگاه مهندسی یک و نیم میلیون پوندی اشاره کرد که تجهیزات مناسبی را برای دیگر رشته‌ها نیز فراهم خواهد کرد.

بیش از پنج میلیون پوند صرف مدرن‌سازی آزمایشگاه‌های زیست‌پزشکی، سوئیت‌های کالبدشناسی ارتقایافته، مهارت‌های کلینیکی و سوئیت‌های ضدعفونی شده‌است. یک مرکز یادگیری نیز برای دانشکده علوم زیستی در حال تجهیز است که امکاناتی از قبیل شبیه‌سازی بیماران را برای رشته‌های پاتولوژی و آناتومی فراهم کرده‌است.

برای کسب طالاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید

26200783

26200784

 

university of bradford










دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود