پردیس اصلی دانشگاه دانده

پردیس اصلی دانشگاه، در وست اند (West End) شهر داندی قرار دارد. ساختمان های مرکز دانشگاه، در گدز کوادرنگل (Geddes Quadrangle) را شکل می دهد که شامل ساختمان کارنگی، هاریس و ساختمان پیترز می شود که در سال ۱۹۰۹ به عنوان قسمتی از دانشکده جدید دانشگاه سنت اندروز ساخته شد. در سال ۱۹۶۰ پردیس کالج کویینز (Queen’s College) با احداث برج های چند طبقه ای در اسکاتلند، به منظور آموزش و سکونت دانشجویان، به پیشرفت های بیشتری دست پیدا کرد.

این برج که معماری مدرن اسکاتلند را به نمایش می گذارد، در سال ۱۹۶۱ توسط ملکه مادر، الیزابت افتتاح شد؛ ارتفاع آن ۴۵ متر است و دارای ۱۰ طبقه است که متعلق به دپارتمان های آموزشی و اداری دانشگاه می باشد. این برج در کنار دو خانه، از ۴ خانه ی اصیل جرجی که متعلق به کالج دانشگاه داندی است (مشهور به وایتلیز)، قرار دارد. این ساختمان بلندترین ساختمانی است که از زمان برج کلیسای قدیمی (Old Steeple) در دوره ی قرون وسطی ساخته شده است و به همین دلیل از جایگاه خاصی برخوردار است.

همچنین این ساختمان در اواخر سال ۱۹۶۰ توسعه پیدا کرد که در نتیجه منجر به تخریب بقایای دو ساختمان اصلی شد. معماری پردیس مسکونی بلمونت هالز از طرح های دانمارکی الهام گرفته است و هدف آن ارائه ی خوابگاه های مدرن و وسیع با هزینه های کم برای دانشجویان می باشد. ساخت این مکان در سال ۱۹۶۳ در کنار کارخانه سابق کَنَف بلمونت، به اتمام رسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید:

26200783

26200784

پردیس اصلی دانشگاه دانده










دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود