دانشگاه داندی دانشگاه برتر اسکاتلند
دانشگاه داندی از سال 1967 به یک موسسه مستقل تبدیل شد و از آن پس شاهد تغییرات بسیاری در آن بوده ایم.

 

دانشگاه داندی که در ادامه‌ی توفیق‌های دو سال اخیر، به‌عنوان دانشگاه سال اسکاتلند نامیده شده، اهداف بزرگی را دنبال می‌کند که رسیدن به آن‌ها شاید ۲۵ سال زمان ببرد. از آن جمله می‌توان به  انتخاب شدن به ‌عنوان دانشگاه برتر اسکاتلند، کسب اعتبار بین‌المللی به‌خاطر کیفیت فارغ‌التحصیلان و نیز تأثیر فعالیت‌های پژوهشی را نام برد که در برخی حوزه‌ها از جمله علوم زیستی به چنین جایگاهی رسیده‌است.

دانشگاه داندی در سازوکار بهبود کیفیت آثار پژوهشی بریتانیا در سال ۲۰۱۴ (REF) در علوم بیولوژیک به‌عنوان دانشگاه برتر انتخاب شده‌است. این دانشگاه با هدف تشویق اعضاء به فعالیت‌های تعاملی در حیطه‌های مختلف، یک مرکز اکتشافات (Discovery Centre) را با بودجه‌ای بالغ بر پنجاه میلیون پوند افتتاح کرده‌است.

این دانشگاه اخیراً به‌خاطر موفقیت‌های مرکز آناتومی و همانندسازی انسانی (Human Identification) به دریافت جایزه‌ی سالانه‌ی ملکه نائل شده‌است. موفقیت‌های این دانشگاه به علوم زیستی محدود نمی‌شود. این دانشگاه در دو سال اخیر هفده پله در رده‌بندی‌ها صعود داشته و اکنون میان بیست و هشت دانشگاه برتر بریتانیا قرار گرفته‌است.

جدیدترین موفقیت این دانشگاه قرارگیری در رده‌ی هفتم ارزیابی ملی دانشجویی در شاخص‌های رضایت دانشجویی از کیفیت آموزشی و دیگر فعالیت‌ها و تجربیات دانشجویی است. هفته‌نامه‌ی آموزش عالی تایمز، (Times higher education) این دانشگاه را در شمار بیست دانشگاه برتر از میان فهرست جهانی دانشگاه‌هایی که در پنجاه سال اخیر تاسیس شده‌اند قرار داده‌است.

این دانشگاه طرح بازگسترش پردیس‌ها را با بودجه‌ای بالغ بر دویست میلیون پوند و با طراحی معمار برجسته سر تِری فارِل (Sir Terry Farrell) به انجام رسانده‌است. در سال‌های اخیر بناهایی از قبیل ساختمان مرکز پژوهش‌های بالینی، پژوهش‌های بین رشته‌ای و محاسبات کاربردی، به فضاهای سابق این دانشگاه افزوده شده و مراکز ورزشی و امکانات کتابخانه‌ای این دانشگاه نیز گسترش یافته‌اند. چهل میلیون پوند نیز در اقامتگاه‌های دانشجویی برای اینترنت پرسرعت بی‌سیم هزینه شده‌استاز امکانات حوزه‌ی آی‌تی این دانشگاه می‌توان به یک باند پهن (broadband) اشاره کرد که امکان بهره‌برداری از جدیدترین تکنولوژی‌ها در حوزه‌ی آموزش را برای دانشجویان فراهم کرده‌است.

دانشگاه داندی مدعی است که محیط‌های آموزش مجازی این دانشگاه که از طریق اینترنت ارائه شده و تمام دوره‌ها را در برگرفته و همچنین ابزارهای جستجوی تخصصی آکادمیک را نیز ارائه می‌کنند، در شمار پیشرفته‌ترین‌های بریتانیا قرار دارند.

این دانشگاه در سال ۲۰۱۵ حدنصاب‌های جدیدی را در پذیرش و ثبت‌نام کسب کرده‌است که نتیجه‌ی رشد بیش از ده درصدی در هر دو حوزه است. اکنون این دانشگاه بیش از پانزده هزار دانشجو دارد که بسیاری از آنان غیربریتانیایی هستند.

رشته‌های علوم زیستی و علوم پزشکی پرچمداران این دانشگاه بوده، و پژوهش‌های سرطان و دیابت در این حوزه بالاترین جایگاه‌ها را کسب کرده‌اند. یک مرکز اکتشافات جدید به‌تازگی به کالج علوم زیستی ملحق شده‌است. این کالج پیش از این نیز از ساختمان سیزده میلیون پوندی ولکام تراست (Wellcome Trust) و مرکز بیست و یک میلیون پوندی سر جیمز بلک (Sir James Black) بهره می‌برد. اعضای این دانشگاه نخستین کسانی بودند که از بریتانیا جهت مشارکت در پروژه‌ی علمی آستانه‌های بشری (Human Frontier) به ژاپن دعوت شدند و اکنون بیشترین رفرنس‌ها (reference) در پژوهش‌های این حوزه، متعلق به آنان است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید:

26200783

26200784

دانشگاه داندی دانشگاه برتر اسکاتلند










دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود