گذری بر شهر تاریخی هال در انگلستان

اقتصاد شهر  هال بر تجارت و دریانوردی و عمدتاً بر شکار نهنگ و صید ماهی استوار است. ساختمان‌های بازرگانان از جمله بلیدز هاوس (Blaydes House) و برخی از انبارها در اُلد تاون واقع شده اند، تجارت بر رودخانه هال و سپس اسکله‌های هامبر متمرکز است. یکی دیگر از صنایع مهم این شهر، صنایع روغن‌کشی از دانه‌های روغنی است. اگرچه صنعت ماهیگیری در دهه ۱۹۷۰ تنزل یافت، این شهر هنوز یک بندر پرتردد است و هرسال ۱۳ میلیون تن کالا از این بندرگاه جا به جا می شود.

بهره برداری از این بندر توسط شرکت Associated British Ports و سایر شرکت های مستقر در بندر انجام می شود که حدود ۵۰۰۰ نفر نیرو دارند. ۱۸،۰۰۰ نفر اشتغال به طور مستقیم و به خاطر فعالیت های بندر ایجاد شده است. قسمت بندری شهر از تنوع بیشتری برخوردار شده است تا رکود در ماهیگیری با ایجاد خدمات بارگیری و تخلیه (Roll-on Roll-off) به قاره اروپا جبران شود. این کشتی ها در حال حاضر هر ساله بیش از یک میلیون مسافر را جابه جا می کنند.

شهر هال با ایجاد Hull Marina در خیابان Humber Street Dock در مرکز شهر در زمینه صنعت سرگرمی نیز فعال شده است. این مرکز در سال ۱۹۸۳ افتتاح شد و دارای ۲۷۰ اسکله برای قایق بادبانی و قایق های کوچک است. صنعت در شهر هال، بر تولید مواد شیمیایی و مراقبت بهداشتی تمرکز دارد. چندین شرکت مشهور بریتانیا، از جمله BP،Smith & Nephew and Reckitt Benckiser در هال دارای کارخانه هستند. بخش مراقبت های بهداشتی به واسطه امکانات پژوهشی دانشگاه هال از طریق موسسه ووندکر (Woundcare) و مشارکت دانشکده پزشکی هال یورک بهبود یافته است.

در سال های اخیر، با رکود ماهیگیری و صنایع سنگین، بخش خرده فروشی، گردشگری، هنر و بخش های آموزش و تحصیلات تکمیلی، نقش مهمی در روند بازسازی اقتصادی و رشد شهر هال ایفا نموده است. در سال ۲۰۰۹ تخمین زده می شد که شرکت های تجاری هال سالانه حدود ۸ میلیارد پوند گردش مالی داشته باشند و بیش از ۵ میلیون بازدید کننده سالانه تقریبا ۲۱۰ میلیون پوند به اقتصاد هال کمک می کنند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید:

26200783

26200784

گذری بر شهر تاریخی هال در انگلستان










دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود