دانشگاه هنر لندن
 
 

 

دانشگاه هنر لندن پس از ارتقای مجدد در رده‌بندی موضوعی کیو اِس (QS) در میان پنج دانشگاه برتر جهانی هنر و طراحی قرار گرفته‌است، اما همچنان در جداول موضوعی و سازمانی به جایگاه برجسته‌ای نرسیده‌است. مهم‌ترین مانع در این مسیر، نرخ پایین میزان رضایت دانشجویان بوده، که البته این نارضایتی در تمام مؤسسات هنری تخصص‌گرا و دانشگاه‌های لندن مشکلی بسیار شایع است. در ارزیابی ملی دانشجویی، این دانشگاه از منظر کیفیت آموزش و بازخوردها پیشرفت قابل‌توجهی کرده‌است، گرچه از منظر گستردگی تجربیات دانشجویی همچنان در رده‌های انتهایی جدول قرار دارد.

یک برنامه‌ی گسترش بلندپروازانه در سال‌های پیش‌رو در این دانشگاه به اجرا خواهد آمد. در پنج سال آتی، دانشگاه لندن دویست و پنجاه میلیون پوند در زمینه‌ی امکانات دانشجویی هزینه خواهد کرد. احداث یک پردیس جدید جهت کالج مُد در پارک المپیک برنامه‌ریزی شده و یک پردیس جدید نیز برای کالج ارتباطات لندن در الفنت اند کستل (Elephant & Castle) در حال احداث است.

پردیس کالج هنر کامبرول (Camberwell) نیز بازگسترش عمده‌ای را به خود خواهد دید. کالج مرکزی سنت مارتین (central saint martin) اخیراً به ساختمان‌های منطقه‌ی جدید کینگ‌کراس (King’s Cross) منتقل شده‌است. دانشگاه هنر لندن بزرگ‌ترین دانشگاه هنر و طراحی اروپاست، که در آن طرح‌های جدید توسعه، امکان ایجاد فضاهای موردنیاز کالج‌های شش‌گانه‌ی دانشگاه را فراهم آورده‌است. در سال ۱۹۸۹ یعنی پانزده سال پیش از تأسیس دانشگاه، پنج کالج از این کالج‌ها به‌هم پیوستند و مؤسسه‌ی لندن را تشکیل دادند.

در سال ۲۰۰۶ نیز کاج هنر ویمبلدن (Wimbledon) به آن‌ها پیوست و باعث شهرت بین‌المللی این دانشگاه در طراحی تئاتر و انتخاب آن به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشکده‌ی تئاتر بریتانیا شد. این کالج‌های بنیان‌گذار دانشگاه که همچنان آن‌ها را با نام‌های خودشان می‌شناسند عبارتند از: کالج‌های هنر (College of Arts)، کامبرول (Camberwell)، کالج مرکزی سنت مارتینز (Central Saint Martins)، کالج هنر چلسی (Chelsea College of Arts)، کالج مُد لندن (London College of Fashion) و کالج ارتباطات لندن (London College of Printing) (کالج چاپ سابق). شهرت جهانی این دانشگاه باعث جذب شش هزار و ششصد دانشجوی بین‌المللی شده که سه هزار نفر از آنان از دیگر کشورهای اروپا آمده‌اند. این دانشگاه در کل هجده هزار دانشجو دارد.

میزان درخواست پذیرش و ثبت‌نام در سال ۲۰۱۵ اندکی کاهش یافت، اما در دو سال پیش از آن، دانشجویان زیادی وارد این دانشگاه شدند. دانشگاه هنر لندن در فهرست سازوکار بهبود کیفیت آثار پژوهشی بریتانیا جایگاه مناسبی کسب کرد، چنانکه هشتاد و سه درصد از آثار ارسال‌شده به این سازوکار دارای جایگاه برجسته‌ی جهانی و اعتبار بین‌المللی قلمداد شدند. تمام این یافته‌ها از لحاظ تأثیر بیرونی در دو دسته‌بندی برتر قرار گرفتند. بیش از نیمی از طراحان حاضر در هفته‌ی مد ۲۰۱۶ لندن در این دانشگاه تحصیل کرده بودند و همین‌طور تمام چهار نامزد جایزه‌ی ترنر (Turner Prize 2015) در دانشگاه هنر لندن تحصیل، تدریس یا پژوهش کرده بودند. این موفقیت‌ها برای متقاضیان آتی این دانشگاه جذابیت‌های بسیاری دارد.

مرکز تجارت مُد، کالج مرکزی سنت مارتینز (College of Central Saint Martins) را به‌عنوان بهترین، و کالج مُد لندن را به‌عنوان هشتمین کالج دنیا در مقطع کارشناسی و با لحاظ کردن معیارهایی همچون تأثیر جهانی، تجارب آموزشی و ارزش‌های بلندمدت معرفی کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شمارهای زیر تماس حاصل فرمائید:

26200783

26200784

دانشگاه هنر لندن










دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود