بهترین دانشگاه های دنیا در کشور انگلستان

 

نظرخواهی ها و پژوهش ها نشان می دهد که با وجود کاهش بودجه دانشگاه ها و اختلافاتی که بر سر هزینه های آموزش در انگلستان وجود دارد، دانشگاه های این کشور همچنان در رقابت جهانی با سایر کشورها هستند.

********************

۱. کمبریج (Cambridge)

این دانشگاه برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین دانشگاه جهان شناخته شده و گوی سبقت را از هاروارد و آکسفورد ربوده است. از نظر سابقه و قدمت، کمبریج سومین دانشگاه دنیا بوده و افرادی چون چالز داروین در این دانشگاه درس خوانده اند.

۲. آکسفورد (Oxford)

سال گذشته این دانشگاه رتبه بعد از هاروارد را به خود اختصاص داد. آکسفورد محل تحصیل ۲۶ تن از نخست وزیران انگلستان و یکی از روسای جمهور آمریکا (بیل کلینتون) می باشد

۳. کالج امپریال لندن (College Imperial)

این کالج سال گذشته از مقام ۷ به مقام ۶ ارتقاء یافت. در این نهاد علمی دانشجویان به صورت گزینشی انتخاب شده و امکان ادامه تحصیل برای دانش آموزان ممتاز فراهم می باشد.

۴. دانشگاه کالج لندن

اگرچه دانشگاه کالج لندن در سال های اخیر از رتبه ۴ به ۷ تنزل کرده است اما همچنان یکی از برترین دانشگاه های جهان می باشد. این دانشگاه در سال ۱۸۲۶ به عنوان جایگزینی برای دانشگاه آکسبریج تاسیس شده است.

۵. ادینبورگ (Edinburg)

دانشگاه ادینبورگ یکی از دانشگاه های قدیمی اسکاتلند است که بیش از ۶۰۰ رشته و گرایش مختلف را به دانشجویان ارائه می کند. این دانشگاه در سال گذشته، دو درجه ارتقاء رتبه را تجربه کرده است.

۶. دانشگاه کالج کینک (College King)

از سال گذشته تا کنون این دانشگاه سیری نزولی داشته و از رتبه ۲۱ به رتبه ۲۷ رسیده است.  دانشگاه کالج کینگ چهارمین دانشگاه قدیمی انگلستان بوده و دارای پنج دانشکده در لندن است.

۷. منچستر (Manchester)

رتبه دانشگاه منچستر سال گذشته از ۲۸ به ۲۹ رسید. منچستر دانشگاهی است که ۲۵ نفر از برندگان نوبل را در خود جای داده است.

۸. بریستول (Bristol)

اگرچه رتبه این دانشگاه در سال های گذشته پایین آمده است اما هنوز می توان آن را یکی از ۳۰ دانشگاه برتر جهان به شمار آورد. ورود به دانشگاه بریستول بسیار دشوار بوده و سال گذشته تنها ۱۰ درصد از متقاضیان موفق به ورود به آن شدند.

۹. وارویک (Warwik)

این دانشگاه سال گذشته با ۳ درجه پیشرفت نامش را بین ۵۰ دانشگاه برتر جهان ثبت کرده است. دانشگاه وارویک در بسیاری از زمینه ها درخشش آکادمیک داشته است. البته این دانشگاه در سال ۱۹۶۰ تاسیس شده و سابقه نسبتاً اندکی دارد.

۱۰. گلاسکو (Glasgow)

پیشرفت این دانشگاه بسیار چشمگیر بوده است، به طوری که در سال های اخیر از جایگاه ۵۹ به جایگاه ۴۱ رسیده است. این جایگاه در گذشته متعلق به دانشگاه بیرمنگام بوده است.

۱۱. مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی (LSE)

این دانشگاه طی سال گذشته از رتبه ۸۰ به ۶۴ رسیده است و درواقع  تنها دانشگاه تخصصی علوم اجتماعی در انگلستان است.

۱۲. دانشگاه بیرمنگام (Birmingham)

سال گذشته رتبه این دانشگاه سال گذشته از ۵۹ به ۶۷ تنزل کرد. طبق برآوردها، برای هر جای خالی در این دانشگاه تقریباً ۷ متقاضی وجود دارد.

۱۳. شفیلد(Sheffield)

دانشگاه شفیلد که محل تحصیل ۵ تن از برندگان جایزه نوبل است، امسال از رتبه ۶۹ به ۷۲ سقوط کرده است.

۱۴. دانشگاه ناتینگهام (Nottingham)

این دانشگاه با یک درجه تنزل از رتبه ۷۳ به ۷۴ رسید، ولی همچنان جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر به شمار می رود. در سال های اخیر در این دانشگاه میلیون ها پوند صرف احداث ساختمان ها و تجهیزات شده است.

۱۵. ساتمتون (Southampton)

رتبه دانشگاه ساتمتون در سال گذشته از ۸۱ به ۷۵ رسید. از اکتبر ۲۰۱۲ به بعد دانشجویان توانسته اند از دانشکده ساتمتون کشور مالزی مدرک مهندسی دریافت کنند.

۱۶. لیدز (Leed)

لیدز دومین دانشگاهِ بزرگ تک دانشکده ای انگلستان است اما رتبه آن در سال گذشته در میان دانشگاه های برتر جهان، از ۸۵ به ۹۳ تنزل کرده است.

۱۷. دورهام (Durham)

این دانشگاه که یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان است، در سال گذشته از جایگاه ۹۲ به جایگاه ۹۵ تغییر مکان داد.

۱۸. دانشگاه یورک (York)

سال گذشته رتبه این دانشگاه ۸۸  بود و امسال به جایگاه ۹۶ رفت. طبق آمارها، ۱۰ تن از اعضای مجلس عوام انگلستان در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

۱۹. سینت آندروز (Andrews St)

این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه اسکاتلند و سومین دانشگاه قدیمی کشورهای انگلیسی زبان به شمار می رود. در حال حاضر حدود ۵۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه به تحصیل مشغولند.
@egkaveh


موسسه_علم_گستر_کاوه بعنوان نماینده اصلی برترین دانشگاه ها و کالج های انگلستان در ایران مشغول به فعالیت است. برای اخذ پذیرش و گرفتن مشاوره با ما تماس بگیرید

 

📞 ۲۶۲۰۰۷۸۳
📞 ۲۶۲۰۰۷۸۴

info@egkaveh.org

https://t.me/egkaveh

بهترین دانشگاه های دنیا در کشور انگلستان










دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود