کالج دانشگاهی لندن


10 ماه پیش


کالج دانشگاهی لندن (به انگلیسی: University College London) معروف به یو سی ال UCL، دانشگاهی دولتی و تحقیقاتی در بریتانیا می‌باشد که پردیس دانشگاهی اصلی آن در منطقهٔ بلومزبری، در شهر لندن واقع است. این دانشگاه یک کالج مستقل و قدیمی‌ترین بخش دانشگاه لندن بوده و یکی از دو کالج بنیانگذار آن است. یوسی‌ال در ۱۸۲۶ میلادی تحت نام دانشگاه لندن و به عنوان جایگزینی سکولار برای دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج تأسیس شد؛ لذا پذیرش در این دانشگاه بدون توجه به دین و اعتفاد دانشجویان صورت می‌گرفت. شعار دانشگاه یوسی‌ال نیز بر این سیاست تأکید دارد: «بگذارید همه آنانی بیایند که با شایستگی خود، سزاوار بهترین پاداش‌ها هستند.»

«یو سی ال» از مهمترین مراکز تحقیقات و تحصیلات عالی در دنیا بشمار می‌رود. سازمان QS در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۴ دانشگاه‌های جهان، UCL را پنجمین دانشگاه برتر دنیا دانست. سازمان رتبه‌بندی شانگهای (Shanhai) همچنین این دانشگاه را چهارمین مرکز مهم علمی اروپا معرفی کرد. یوسی‌ال پذیرای حدود ۳۶۰۰۰ دانشجو است. این دانشگاه همچنین دارای ۱۱۰۰۰ کارمند می‌باشد، که ۶۰۰۰ نفر از آنان در بخش آکادمیک فعال بوده و ۹۲۰ نفر از آنان دارای مقام پروفسوری هستند. یوسی‌ال دومین دانشگاه بریتانیا از لحاظ تعداد پروفسور بشمار می‌رود. این دانشگاه همچنین تعدادی موزه دربردارد که مهمترین آنان موزهٔ باستانشناسی مصر (موسوم به موزهٔ پتری)، و موزه جانورشناسی گرانت هستند.

از مهمترین دستاوردهای این دانشگاه و محققین آن می‌توان به کشف ساختار مولکولی دی ان ای توسط جیمز واتسون و فرانسیس کریک اشاره کرد.

پردیس زیبا و تاریخی این دانشگاه در فیلم‌های زیادی، منجمله فیلم سرآغاز کریستفر نولان استفاده شده است.







دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود