university of york


about 4 سال ago


پیشرفت چشمگیر دانشگاه یورک (University of York) در شاخص رضایت دانشجویی (کیفیت آموزش، بازخوردها و پشتیبانی تحصیلی) نیز برای جلوگیری از سقوط دوپله‌ای این دانشگاه در جدول اتحادیه دانشگاه‌ها کافی نبوده‌است. لازم به ذکر است که این دانشگاه در شش مورد از هفت شاخص دیگر نیز موفق به کسب امتیازات مناسبی نشد.

پیش از این نیز دانشگاه یورک درساز و کار بهبود کیفیت آثار پژوهشی بریتانیا در سال ۲۰۱۴ عرصه را به رقیبانش واگذار کرده بود، چراکه نسبت به اکثر دانشگاه‌های پیشرو، شمار کمتری از آثار پژوهشی اعضای هیئت‌علمی‌اش را به این سازوکار ارسال کرده بود. با این وجود بیش از ۸۰درصد از آثار پژوهشی اعضای هیئت‌علمی‌اش دارای جایگاهی جهانی و اعتباری بین‌المللی ارزیابی شده و این دانشگاه به‌لحاظ تأثیر آثار پژوهشی‌اش در شمار ده دانشگاه برتر قرار گرفته‌است.

هشت گروه آموزشی این دانشگاه در حوزه‌های موضوعی خود در شمار پنج گروه آموزشی برتر رتبه‌بندی شده و این موضوع باعث شده دانشگاه یورک چه به‌لحاظ کلی و چه به‌لحاظ کیفیت آثار پژوهشی در شمار بیست دانشگاه برتر باقی مانده‌است.

این دانشگاه در نزدیکی مرکز شهر تاریخی یورک قرار داشته و گروه‌های آموزشی باستان‌شناسی و مطالعات قرون وسطی این دانشگاه در ساختمانی کهن مستقر شده‌اند. تمامی دانشجویان این دانشگاه در یکی از نُه کالجی که با تفاوت‌های اندکی از هم متمایزند، در دو پردیس متصل به‌هم، مشغول به تحصیل‌اند.

این دو پردیس، نقش‌های اجتماعی و آکادمیک را توأمان به دانشجویان ارائه داده و شبکه‌ای از حمایت‌های تحصیلی، رویدادها و فعالیت‌ها را برایشان ایجاد کرده‌اند. برخی گروه‌های آموزشی سازمان اداری مختص‌به‌خود را داشته، اما جامعه دانشجویی این دانشگاه از رشته‌ها، مقاطع سنی و جنسیت‌های متفاوتی تشکیل یافته‌است.

دانشگاه یورک باتوجه‌به فضای فیزیکی محدود خود و در پی توسعه توانایی‌های پژوهشی و پاسخ به درخواست‌های روبه‌افزایش محل اسکان که تعداد دانشجویان را به میزان ۵۰درصد افزایش خواهد داد، بودجه‌ای ۷۵۰میلیون‌پوندی را به سرمایه‌گذاری در این زمینه اختصاص داده‌است.

پروژه‌های توسعه‌ای اخیر شامل احداث ساختمان‌های پژوهشی و آموزشی برای رشته‌های زیست‌شناسی، شیمی و مطالعات محیطی، و نیز یک مرکز آموزش و یادگیری بینا‌دپارتمانی cross-departmental teaching می‌شود. این روند با افتتاح مرکز آموزشی پیازا Piazza شامل یک سالن سخنرانی ۳۵۰نفره و بیش از ۳۰ فضای آموزشی تغییرپذیر در سال ۲۰۱۷ ادامه خواهد یافت.

دانشگاه یورک در راستای گسترش مهارت انتقال‌پذیری دانشجویان students’ transferable skill و ارتقای نرخ اشتغال‌به‌کار فارغ‌التحصیلان، به ارائه برخی برنامه‌های جدید پرداخته‌است. سالانه بیش از ۴۰۰ کارفرما از این دانشگاه دیدن کرده و به ارائه کارگاه‌ها، سمینار، و رویدادهای شبکه‌ای networking events می‌پردازند.

بسیاری از این کارفرمایان فارغ‌التحصیلان همین دانشگاه بوده‌اند که اکنون در جایگاه‌های مهم صنایع مختلف بریتانیا مشغول‌ به کارند. تأمین هزینه‌های دوره‌های کارآموزی دانشجویان بر عهده اداره کارآموزی دانشجویی (the Student Internship Bureau (SIB است. لازم به ذکر است. بسیاری از رشته‌های این دانشگاه با کارورزی و کاریابی صنعتی همراه‌اند.

دانشجویان این دانشگاه هم‌چنین می‌توانند از فرصت حضور در جایزه یورک York Award بهره ببرند. این جایزه به پیشرفت‌های دانشجویی توجه نشان داده و موفقیت‌های آنان در تجارب کاری و فعالیت‌های داوطلبانه را شناسایی می‌کند.

سالانه بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی دانشگاه یورک ذیل فعالیت‌های داوطلبانه، به کار در مدارس، سازمان‌های محیطی، و نیز حمایت از سازمان‌های خیریه و بنگاه‌های اجتماعیSocial enterprise  می‌پردازند. این دانشگاه نخستین دانشگاه بریتانیایی است که با بهره‌گیری از یک وبسایت سرمایه‌گذاریِ جمعی، به دانشجویان در تأمین بودجه پروژه‌های شخصی خود کمک می‌کند.

این دانشگاه در ارزیابی‌های اخیر به‌لحاظ تعداد دانشجویان فارغ‌التحصیل از مدارس دولتی و دانشجویان مناطق محروم از تحصیلات دانشگاهی جایگاه مناسبی را به دست آورده‌است. اما متأسفانه این نکته در مورد دانشجویان مقطع کارشناسی طبقه کارگر جامعه صدق نمی‌کند.

استاد راهنمای مخصوص هر دانشجو رفاه دانشگاهی و فردی او را تحت‌نظر داشته و در طول دوره تحصیلی در زمینه‌هایی همچون شهریه دوره‌های آموزش زبان‌های خارجی و ریاضیات و مراکز مهارت‌های خواندن و نوشتن از او حمایت می‌کند.

امکان استفاده از خدمات رایگان اینترنت پرسرعت در مرکز شهر یورک و سرویس امانت لپ‌تاپ در کتابخانه اصلی دانشگاه و کتابخانة کینگز مانور king’s Manor برای دانشجویان فراهم شده‌است. این دانشگاه که از سال ۲۰۱۲ در شمار دانشگاه‌های گروه راسل قرار گرفته، در حال گسترش فرصت‌های برون‌مرزی برای دانشجویان خود است.

مراکز تحصیل بین‌المللی و مدارس تابستانه در دانشگاه‌های همکار برگزار شده، و مرکز برنامه‌های جهانی Center for global programmes در راستای گسترش طرح‌های تحصیل برون‌مرزی و انتقال دانشجو فعالیت می‌کند. مشارکت در برخی از اشکال پویایی بین‌المللی در سه سال اخیر رشد بیشتری داشته و از %۴ به %۱۰ افزایش یافته‌است. دانشگاه یورک تعداد روبه‌افزایشی از کمک‌هزینه‌های مسافرتی و تحصیل در خارج از کشور را برای دانشجویان تدارک دیده‌است.

زندگی اجتماعی پویا و پرنشاطی در پردیس‌های این دانشگاه در جریان است. ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی، روزنامه‌ها و مجلات دانشجویی در این پردیس‌ها به فعالیت مشغول‌اند. مرکز انجمن‌های دانشجویی این دانشگاه از ۱۸۰ گروه تشکیل شده و همة حوزه‌ها و موضوعات، از تردستی گرفته تا موسیقی جاز را شامل می‌شود، این مرکز هم‌چنین از ۶۳ تیم ورزشی دانشجویی نیز حمایت می‌کند.

امکانات ورزشی این دانشگاه که شامل یک سالن رقص و چهار سالن ورزشی می‌شود مناسب ارزیابی شده‌اند. دهکده ورزشی ۱۲میلیون‌پوندی یورک نیز دارای استخری ۲۵متری، استخر آموزشی، باشگاه بدن‌سازی ۱۰۰دستگاهی، یک زمین استاندارد فوتبال، و سه زمین فوتبال five-a-side است.

تنها میدان سرپوشیده دوچرخه‌سواری شهر یورکشایر، شامل پیست یک‌کیلومتری دوچرخه‌سواری، و یک پیست قهرمانی، متعلق به دانشگاه یورک است. امکانات و تجهیزات ورزش‌های تنیس و اسکواش نیز به‌سازی شده و مبلغ سی‌هزار پوند نیز برای تأمین مربی این دو رشته ورزشی هزینه شده‌است.

رویدادهای فرهنگی بسیاری در این شهر و در پردیس‌های این دانشگاه برگزار می‌شود. یورکشایر هم‌چنین دارای مراکز عمومی و فضاهای موسیقی معروف بسیار است. فستیوال ایده‌ها که به‌صورت رایگان توسط دانشگاه یورک برگزار می‌شود، در نوع خود بزرگ‌ترین فستیوال بریتانیا به شمار می‌رود.

 

 







دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود