هنر عکاسی در دانشگاههای برتر انگلستان


about 6 سال ago


در اوایل عکس ها با دوربین های ساده و مبتدی تولید می شود که قابل مقایسه با تجهیزات امروزی نمی باشد و افرادی که متقاضی برای تحصیل در رشته ی عکاسی می شوند ، با علوم و فنون مختلفی در زمینه ی عکاسی آشنایی پیدا خواهند کرد در زمینه های چون با عکاسی خبری با تبلیغاتی علمی ، طبیعت و … آموزش می بینند و از دیگر مزیت های دانشجو بودن در رشته ی عکاسی کسب کردن علم یک فرد عکاس در طی چندین سال کار ، در یک دوره ی چهار ی ساله می باشد . به عبارت دیگر یک فرد دانشجو در یک دوره 4 ساله می تواند به اندازه ی یک فرد عکاس که علم خود را طی سالها کار بدست آورده است ، علم کسب کند .

از توانایی هایی که یک فرد به عنوان عکاس باید از آن برخوردار باشد می توان هنر دیدن اشاره داشت فرد عکاس باید بتواند زیبایی را در برخی از سوژه ها تشخیص دهد که دیگر افراد از این توانایی عاجز باشند و باید عمق دیدش به موارد معمولی از نظر دیگران ، بیشتر باشد و البته از دیگر نکات توانایی برقراری رابطه خوب می باشد . فرد عکاس باید بتواند رابطه خوب با افراد جامعه برقرار کند و همواره در محیط خارجی به دنبال سوژه های هنری باشد . رشته ی عکاسی به مانند نقاشی نمی باشد که فرد در منزل خود تصوراتش بر روی کاغذ پیاده کند . فرد عکاس باید همواره در محیط های خارجی باشد . زیرا تصاویر ثبت شده ، تصاویر واقعی هستند و هر فصل و زمان زیبایی های خاص خود را دارد . همچنین قابل ذکر است که فرد عکاس باید دارای اطلاعات عمومی بالایی باشد و توانایی تشخیص در موقعیت های جغرافیایی بالا باشد .
افراد متقاضی در این رشته باید یکسری دروس را تحت عنوان دروس اصلی و دروس پایه ای بگذرانند که به ترتیب هر یک از دروس در ادامه مقاله با جزئیات آورده شده اند

دروس پایه ای ، ازدروسی می باشد که تشکیل دهنده ی قواعد پایه ای در عکاسی هستند و فرد با مهارت یافتن در دروس پایه برای تحصیل در انگلستان  می تواند دروس تحصیلی و یا اصلی را مورد مطالعه قرار دهد . چند نمونه از دروس پایه ای عبارت است از :
_
مبانی هنر های تجسمی
_ کارگاه طراحی پایه
_ هندسه مناظر
_ آشنایی با رشته های هنری
_ کارگاه های عکاسی رنگی

دروس تخصصی که برای تحصیل در انگلستان در رشته عکاسی باید گذراند به این ترتیب است ،  تا بتوانند به عنوان عکاس با بار علمی بالا از این رشته فارغ التحصیل شوند .
_ شیمی عمومی و شیمی عکاسی
_ فیزیک و ابزار شناسی
_ تاریخچه عکاسی
_ اشنایی با فیلمبرداری
_ نورپردازی
_ فنون عرضه و نمایش عکس
_ تجربه و تحلیل عکس ( نقد عکس )
_ کارگاه تخصصی عکاسی
_ بازسازی عکس

دهمین دانشگاه های برتر در کشور انگلیس می باشد که سالانه پذیرای2000دانشجوی بین المللی از 130 کشور میباشد و همچنین توانسته است جایگاه 801 جهانی را به خود اختصاص دهد . دانشگاه نام برده شده امکاناتی از قبیل خوابگاه ، مجموعه های ورزشی ، کتابخانه و … را به دانشجویان خود ارائه دهد البته قابل ذکر است که هزینه ی امکانات ارائه شده متفاوت و جدا از هرینه ی تحصیلی می باشد و میزان هزینه ی تحصیلی برای افراد بومی جدا از افراد غیر بومی است به عبارت دیگر افراد بومی هزینه ی کمتری نسبت به دانشجویان خارجی پرداخت می کنند







دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود