در انگلستان شیمی دان شوید


about 6 سال ago


اگر علاقمند به مشاغل متنوع و فرصت های پژوهشی هستید توصیه می کنیم در رشته شیمی مشغول به تحصیل شوید.انگلستان نیز دانشگاههای برتری برای ارائه این رشته تحصیلی دارد.

 در برخی دانشگاه‌ها تحصیل این رشته نیازمند نمره قبولی در رشته‌های ریاضی و شیمی است و بیشتر داوطلبان موفق در دانشگاه‌های برتر، در بیش از یک درس A-Level دریافت می‌کنندمهارت‌های کسب‌شده در طول دوره بسیار پرطرفدارنددر جدول اشتغال به کار فارغ‌التحصیلان، رشته شیمی در میان بیست رتبه برتر قرار داشته و بیش از یک سوم فارغ‌التحصیلان این رشته تحصیلاتشان را در مقاطع تحصیلی بالاتر ادامه می‌دهند.

دانشگاه کمبریج Cambridge با بالاترین استانداردهای ورودی و بهترین امتیازات پژوهشی در صدر جدول قرار داردنودوهفت درصد پژوهش‌های ارسال‌شده از سوی این دانشگاه به سازوکار بهبود کیفیت آثار پژوهشی بریتانیا، به‌عنوان تحقیقات برجسته و جهانی ارزیابی شده‌انددانشگاه رده دومی آکسفورد Oxford شاهد ورود مستقیم نود درصد از دانشجویان خود به مشاغل حرفه‌ای یا ادامه تحصیل آن‌ها در مقاطع تحصیلی بالاتر بوده‌استطبق برآوردهای QS، هر دو دانشگاه کمبریج و آکسفورد در رشته شیمی در میان شش دانشگاه برتر جهان قرار دارنددانشگاه کیلی Keele که رتبه بیستم را در اختیار دارد، بیشترین رضایت را از لحاظ کیفیت تدریس در میان دانشجویان خود کسب کرده‌استدرحالی‌که دانشگاه لافبورو Loughborough در یک رتبه پایین‌تر، بیشترین رضایت را از منظر تجارب دانشجویی کسب کرده‌است.

رشته شیمی بیشتر تحت سلطه دانشگاه‌های قدیمی استبه‌طوری‌که هیچ‌یک از دانشگاه‌های تازه تأسیس (دانشگاه‌های تأسیس‌شده پس از سال ۱۹۹۲) در میان سی رتبi برتر قرار ندارند. هرچند دانشگاه ناتینگهام ترنت Nottingham Trent تنها یک رتبه با این جایگاه فاصله دارد. به‌طورکلی در جدول، چهارده دانشگاه مدرن وجود دارنددانشگاه‌های لنکشایر مرکزی Central Lancashire و شفیلد هالام Sheffield Hallam نیز در میان چهل رتبه برتر قرار دارنداز لحاظ امتیازات ورودی، تفاوت میان رتبه‌های بالا و پایین جدول بیشتر از همیشه است. امتیاز ورودی دانشگاه کمبریج حدود ششصد و سی و شش است، درحالی‌که امتیاز چهار دانشگاه بعدی حدود پانصد است. طبق سیستم امتیازبندی قدیمی UCAS، هشت دانشگاه کمتر از سیصد امتیاز دارند. حدود نود درصد دانشجویان مقطع کارشناسی دارای مدرک A-Level یا مدرکی معادل آن هستند.







دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود