مواد غذایی و وسایل خونه رو از کجا بخریم


about 9 سال ago


 

در انگلستان فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای هستن که مواد غذایی و حتی بعضی لوازم خونه رو با قیمت های مناسبی عرضه می کنن از جمله اونا فروشگاه های زیر هستن، روی این اسم ها می تونید کلیک کنید و وارد وبسایت هاشون بشید و هر چیزی که توی ذهن دارید توی وبسایتشون سرچ کنید و قیمت ها رو ببینید:

 tesco

Aldi

sainsburys

morrisons 

Asda

نکته مهم اینه که توی تمام این فروشگاه ها محصولاتی که تولید خودشون هستن با قیمت هایی خیلی کمتر از بقیه محصولات عرضه می شن و کیفیتشون هم اغلب با مشابه گرون ترشون فرقی نداره فقط بسته بندی شون رنگ و لعاب محصولات گرون تر رو ندارن به عبارت دیگه از سر و ته هزینه های جانبی تولید زدن تا بتونن یک محصول رو با کیفیت قابل قبول ولی قیمت پایین به دست مشتری برسونن.

 نکته دیگه اینه که باید مدتی وقت بذارید و قیمت این فروشگاه ها رو با هم مقایسه کنید چون یک چیزی که یک جا گرونه توی فروشگاه دیگه همون ارزون تر هم پیدا می شه، میوه هم اغلب توی این فروشگاه ها گرون هستن مثلاً موریسون یک بسته کوچیک توت فرنگی رو می ده 2 پوند در حالی که از بازار میوه مخصوصاً شنبه بازارها می شه انواع میوه رو با قیمت هایی بهتر پیدا کرد، باید بدونید چی رو از کجا بخرید ما خودمون مدتی رو بعد از ورودمون وقت گذاشتیم تا تونستیم قیمت همه چیز رو توی فروشگاه های مختلف با هم مقایسه کنیم و به راه و چاه خرید در این کشور آشنا بشیم.

بعضی از چیزهایی که ما ایرانی ها برای پخت غذا استفاده می کنیم توی این فروشگاه ها معمولاً پیدا نمی شه چیزهایی مثل سبزی سرخ کرده برای قورمه سبزی یا آش، رب گوجه فرنگی به اون شکلی که در ایران هست، خرمای خوب، شیرینی ایرانی، انواع ترشی هایی که مورد علاقه ما ایرانی هاست، خیارشور با طعمی که ما عادت داریم، رشته آش، چای های ایرانی و ... که برای خرید اینطور چیزها یا باید سوپر مارکت های ایرانی شهرتون رو پیدا کنید یا باید برید از فروشگاه های هندی و پاکستانی خرید کنید که تاحدودی مواد غذایی شون شبیه ماست البته اونجا هم همه این چیزها پیدا نمی شه بهترین گزینه همون فروشگاه های ایرانی هستن بنابراین موقع اومدن چمدون خودتون رو با چنین چیزهایی سنگین نکنید زیاد دیدم که کسی که میاد خانواده اش سبزی سرخ شده و اینطور چیزا رو به مقدار زیاد همراهش می کنن تا جایی که اضافه بار پیدا می کنه و براش دردسر می شه، برام هم خیلی عجیبه چون اینا چیزاییه که اینجا هم به هر حال پیدا می شه خدا خیر بده به محصولت یک و یک و ماهان و ... که به انگلیس هم صادرات دارن و خیلی از این چیزایی که گفتم رو به صورت کنسروی تولید می کنن و به اینجا می فرستن چه کاریه که آدم بیخودی بارش رو برای سبزی و ترشی و ... سنگین کنه؟! بعدم مگه یک روز و دو روزه؟! گیریم که کسی اینا رو از ایران با خودش آورد به هر حال سر یکی دو ماه تموم می شه و باید برای بعدش فکری بکنه حالا اگر کسی به شهری که می خواد برای زندگی به اونجا بره آشنا نیست می تونه یکمی از این مواد غذایی رو برای استفاده روزهای اولش بیاره تا کم کم شهر و فروشگاه ها رو بشناسه و بقیه چمدون رو اختصاص بده به چیزایی که واقعاً اینجا بهش نیاز پیدا می کنه البته به نظر من همین هم لازم نیست چون روزهای اول وقت آدم فقط صرف خونه پیدا کردن و وسیله خریدن و چیدن وسایل و باز کردن چمدونا می شه و وقتی برای آشپزی عملاً وجود نداره و باید تا چند روز غذای بیرون رو خورد توی این چند روز و رفت و آمد به فروشگاه ها هم کم کم می شه شهر رو شناخت و اینطور رو چیزا رو همونجا خرید و نیازی به آوردنشون نیست من دفعه پیش که ایران بودم چون خریدهای اصلی رو هم انجام داده بودم ولی چمدونم باز هم چند کیلو جا داشت اون چند کیلوی اضافه رو اختصاص دادم به چیزهایی که اینجا واقعاً نیست یا گرونه مثل لواشک مامان پز! کشک ایرانی، عناب نرم و تازه، قره قروت! یه خورده ادویه خونگی و لیمو عمانی خورد شده، اینا رو هم چون خرید لباس و کفش رو انجام داده بودم و بازم جای اضافی داشتم آوردم اگر جا نداشتم اصلاً نمی آوردم جالبه که فقط دو ماه از سفر ایرانمون می گذره و بیشتر این خوراکی هایی که آوردیم تموم شدن!

 

در مورد وسایل خونه، همین فروشگاه هایی که معرفی کردم بعضی لوازم برقی و وسایل آشپزخونه رو دارن و وقیمت هاشونم نسبتاً مناسبه، فروشگاه بین المللی و زنجیره ای آیکیا هم جای خوبی برای خرید لوازم آشپزخونه و اتاق خواب و غیره است که توی اکثر شهرها شعبه داره، در آیکیا به دلیل اینکه اجناس ساده تر هستن و از طرفی مبلمان و کتابخونه و این قبیل چیزها رو مشتری خودش باید سر هم کنه قیمت اجناس پایین تر از فروشگاه های لوکسه و در یک کلام برای خانواده ها مخصوصاً بچه دارها جای مناسبی برای خریده.

 






دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود