نخستین فرودگاه کنترل از راه دور انگلیس


about 6 سال ago


کارشناسان مراقبت پرواز که تاکنون از بالای برج مراقبت، پرواز و فرود هواپیماها را نظاره می کردند از این پس در فاصله ۱۲۹ کیلومتری و از طریق یک برج مراقبت مجازی فعالیت هواپیماها را کنترل می کنند. این برج مراقبت در سال ۲۰۱۹ رسما افتتاح و جایگزین برج مراقبت قدیمی این فرودگاه می شود. فرودگاه لندن سیتی اولین فرودگاه کنترل از راه دور انگلیس خواهد بود که برای هدایت هواپیماها از برج مراقبت مجازی و کنترل از راه دور استفاده می کند. از سال ۲۰۱۹ هواپیماهایی که به مقصد این فرودگاه پرواز می کنند از راه دور در نواحی همپشایر و در فاصله ۱۲۸ کیلومتری فرودگاه هدایت می شوند.

فرودگاه لندن سیتی قرار است اولین فرودگاه کنترل از راه دور انگلیس باشد و یک برج مراقبت مجازی وظیفه کنترل و هدایت هواپیماها را بر عهده خواهد گرفت. اما یک برج مراقبت واقعی به ارتفاع ۵۰ متر در فرودگاه لندن سیتی نیز ساخته می شود، با این تفاوت که داخل این برج به جای کارشناسان مراقبت پرواز، دوربین های  HD و باکیفیت بالا قرار دارند.

دکلان کولیر (Declan Collier)، مدیر اجرایی فرودگاه لندن سیتی در رابطه با کنترل از راه دور هواپیماها می گوید: «مسافران هیچ گونه تفاوتی احساس نخواهند کرد، اما کیفیت و امنیت پرواز بهبود پیدا می کند». کولیر همچنین با اطمینان تضمین می کند که عملکرد این برج مراقبت مجازی در برابر حمله سایبری ایمن خواهد بود. وی می گوید: «مطمئنیم که سیستم های مورد استفاده از امنیت ۱۰۰% برخوردار هستند و عملکرد بسیار خوب و دقیقی دارند. در این سیستم ها از بالاترین و پیشرفته ترین امنیت سایبری استفاده شده است. بنابراین هیچ گونه نگرانی بابت حمله سایبری وجود ندارد.» به طور میانگین سالانه ۴٫۵ میلیون مسافر از فرودگاه لندن سیتی استفاده می کنند.

به گفته مسئولین استفاده از برج مراقبت مجازی باعث کیفیت بهتر و دقیق تر کنترل پروازها می شود و احتمال خطا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. کارشناسان مراقبت پرواز در این برج مراقبت مجازی می توانند چشم اندازی ۳۶۰ درجه و دقیق تر از چشم انسان از فرودگاه داشته باشند. به این ترتیب کارشناسان از فاصله بیش از ۱۲۸ کیلومتری از فرودگاه، مراقبت و کنترل ۳۰۰ پرواز در روز را انجام می دهند. همان تعداد کارشناس مراقبت پرواز که سابقا در برج مراقبت کار می کردند اکنون نیز مشغول به کار هستند. با این تفاوت که قرار است به جای فرودگاه در مقر کنترل ترافیک هوایی ناتس (NATS) در ساندویک همپشایر مستقر شوند.

۱۴ دوربین پیشرفته و با کیفیت بالا و دو دوربین که قادر به حرکت و زوم شدن هستند داده های زنده را از طریق کابل های فیبری به اتاق عملیات در برج مراقبت مجازی ارسال می کنند. سرعت انتقال داده ها اهمیت بسیار زیادی دارد و لازم است اطلاعات پرواز به صورت زنده به کارشناسان مراقبت پرواز برسد. به همین دلیل از اتصالات فیبری فوق سریع و کاملا ایمن استفاده می شود. برای اینکه کارشناسان احساس واقعی تری از باند فرودگاه داشته باشند صداهای باند فرودگاه و پرواز و فرود هواپیماها نیز در برج مراقبت مجازی شنیده می شود. به این ترتیب کارشناسان مراقبت پرواز اولین فرودگاه کنترل از راه دور در انگلیس قادر خواهند بود با دقتی به مراتب بیشتر هدایت و کنترل پروازها را انجام دهند.

 







دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود