شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در انگلستان


about 6 سال ago


بریتانیای کبیر از کشورهای اروپای غربی که از چهار ایالت تشکیل شده است و این ایالت ها عبارتند از : انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی. که اساسا کشور انگلستان خود از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز مرز مشترک دارد. پایتخت کشور انگلستان شهر لندن میباشد. دقت داشته باشید که انگلستان از کشورهای اتحادیه اروپا، ولی عضو پیمان شینگن نیست. از شهر های معتبر و مطرح این کشور میتوان به شهر های لندن، بیرمنگام، منچستر، لیور پول و لیدز و … اشاره کرد. انگلستان کشوری با آب و هوای معتدل که جمعیتی حدود 53 میلیون و پانصد هزار نفر در این کشور زندگی میکنند. این کشور بدلیل داشتن ثبات بالا در امر اقتصاد فرصت های شغلی مناسبی را برای افراد فراهم کرده است و به همین دلیل سالیانه افراد بسیاری جهت تحصیل و کار وارد این کشور میشوند.

نظام آموزشی انگلستان بر حسب سن به چهار مرحله تقسیم بندی میشود که گذراندن دوره های آموزش ابتدائی و متوسطه برای دانش اموزان اجباری میباشد. توجه داشته باشید که این سیستم آموزشی در انگلستان، ولز، ایرلند شمالی با اسکاتلند متفاوت است. این نوع ویزای تحصیلی با نام tier4 child   شناخته میشود که برای سنین زیر 17 سال میتوان اقدام نمود، جهت اقدام برای این ویزا شخص نیازمند داشتن دانش زبان خاصی از جمله آیلتس یا تافل نمیباشد.

ما در این مطلب به بررسی شهریه تحصیل در انگلستان در مقاطع مختلف می پردازیم. توجه داشته باشید که تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان نیز برای برخی دانشگاه  های این کشور امکان پذیر است ولی معمولاً سفارت این کشور برای صدور ویزا مدرک زبان آیلتس را لازم می داند. تحصیل در انگلستان به صورت رایگان نیست به جز اینکه شخص بتواند بورسیه تحصیلی یا فاند تحصیلی انگلستان را بگیرد. تحصیل رایگان در اتریش ، آلمان، نروژ و فرانسه امکان پذیر است. نکته دیگر اینکه افراد متقاضی تحصیل باید حساب هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان را نیز داشته باشند که این هزینه ممکن است نسبت به کشورهای دیگر بیشتر باشد.







دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود