GCSE(General Certificate Secondary Education)


10 ماه پیش


شروع تحصیلات در مقطع دبیرستان در کشور انگلستان از این دوره شروع می شود. این دوره در گذشته به اسم Ordinary Levels / O – Levels  مشهور بوده است. اما امروزه این دوره به GCSE  تغییر نام داده است. حداقل سن دانش آموز برای شروع دوره GCSE چهارده سال تمام و حداکثر هفده سال می باشد. مدت زمان طول دوره GCSE، دو سال می باشد.
دانش آموزانی که از ایران برای ادامه تحصیل به انگلستان
 می روند اگر دارای مدرک هشتم (سوم راهنمایی)  باشند
 می بایست این دوره 2 ساله را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند.
دانش آموزانی که سال اول دبیرستان را درایران گذرانده باشند، مدرک نهم (سال اول دبیرستان) آن ها مطابق سال اول دوره GCSE پذیرفته می شود و این دانش آموزان  می توانند  از سال دوم  GCSE ادامه تحصیل دهند.
دانش آموزانی که دهم (سال دوم دبیرستان) را در ایران گذرانده اند ابتدا توسط کالج تعیین سطح می شوند. اگر سطح علمی آن ها در حدی بود که بتوانند دوره ALevels را شروع نمایند دوره GCSE را نمی خوانند اما اگر سطح علمی آن ها ضعیف تر از دوره ALevels  ارزیابی شد باید یک دوره یک ساله GCSE  را بگذرانند.
نمره دوره GCSE به صورت 80 درصد نمرات امتحانات نهایی که به صورت سراسری در انگلستان برگزار می شود و 20درصد فعالیت های کلاسی دانش آموز محاسبه می گردد.
آیا می دانستید دوره GCSE در کالج های  Bishopstrow ، St. Mikes ، Bath academy ، David Game ، KPS ، Chelsea  و Albemarl با بالاترین استاندارد آموزشی در بریتانیا انجام می پذیرد.







دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود